השפעת התוכנית על המארג הבית-ספרי

כתב: מנהל בית ספר "אורט רוגוזין" מגדל העמק שלמה גולדמן
(יוני 2006)

תוכנית "אקדמיה" פועלת בבית ספרנו זו השנה החמישית. הקו המנחה שלה הוא ליווי ועידוד תלמידים בעלי יכולות לא ממומשות, והפיכתם לבעלי מיומנויות הלמידה שמאמינים בכישוריהם.

מכיוון שכיתת אקדמיה מעורבת בכל מה שנעשה בשכבה, התלמידים קובעים סטנדרטים לימודיים חברתיים המושכים את הכיתות האחרות כלפי מעלה. התוכנית משפיעה על בית הספר כולו בדרך נוספת: כל תלמיד בכיתת אקדמיה מחויב לחנוך תלמיד בכיתה נמוכה יותר או תלמיד בכיתתו. בכך החונך לוקח אחריות על התקדמותו של החניך במקצוע לימוד בו בחר.
התוכנית מאפשרת לילדי מגדל העמק לפגוש לראשונה את המוסדות להשכלה גבוהה באמצעות הביקורים שנערכו בהם החל מכיתה י'.

תוכנית אקדמיה משפיעה גם על ההורים, לא רק במגע הרצוף והיסודי עם מחנכי הכיתות ורכזת התוכנית, אלא בעיקר באמצעות "חוג הורים" המנוהל על ידי מכון אדלר. המפגשים השבועיים של ההורים עם מנחת החוג הפכו את המשתתפים לקבוצת תמיכה, וההורים מספרים שהפכו להיות מודעים יותר לצרכי ילדיהם וסגלו לעצמם ערוצי תקשורת חיוביים.

בתום חמש שנים הפכה כיתת אקדמיה למושא שאיפתם של תלמידים רבים בבית הספר ומלאכת המיון נעשית קשה יותר משנה לשנה. אין ספק שתוכנית זו משמעותית לאוכלוסיית התלמידים במגדל העמק ומאפשרת לרבים מהם להגשים חלומם.

 

 

 

 

בניית אתרים